Alisca Bau 50. Gemenc Nagydíj
2024.07.12-13.
Szekszárd – Szekszárd 153km
A szervezők idén úgy döntöttek, hogy az 50. Gemenc Nagydíj nem lesz UCI kategóriás verseny, de még így is egy igen nívós mezőnyt tudtak a rajtvonalhoz állítani. A tavalyi évhez hasonlóan most is nagy forróságra számítottunk, hiszen már napok óta tombolt a kánikula. És ez a verseny napján sem volt másképp, sokaknak problémát is okozott ez a fülledt, párás meleg.
Szekszárdról indulva, Harcot érintve érkeztünk meg a Medina – Szedres – Kölesd körre, ezt a körpályát 4x teljesítettük, majd ezek után Szekszárdra visszatérve a Béla téren volt a befutó. A csapatot Byron Munton, Dennis van der Horst, Patrick Dolleschal, Gönczy Gergő, Szarka Gergely és én alkottuk. Átbeszéltük a rajt előtt, hogy kinek mi lesz a szerepe a verseny alatt, amit egészen jól sikerült is véghez vinni. Szökést nem engedtünk úgy el, amibe ne lett volna tőlünk valaki. Megpróbálkoztunk az első sprinttel, de az nekem sok volt és inkább lemondtunk róla. Viszont Byron, egy sikeres szökésnek köszönhetően nyert 2 hegyi hajrát.
Körről körre kisebb és kisebb lett a mezőny, de egyre agresszívebb is. A sprinter csapatok nem akartak elengedni senkit és ezért eléggé kaotikus volt a szakasz utolsó 15-20 kilométere. 5km-el a vége előtt nagyon szépen össze tudtunk állni vonatba, viszont már nem voltak frissek a srácok és elég gyorsan elfogytak előlem. Így kénytelen voltam más csapat mögé beharcolni magam.
Végül az utolsó jobbos kanyarban már csak egy csapat volt előttem, viszont besokallt az első emberük és neki csapódott a kordonnak, emiatt vissza kellett vennem nekem is. A lendületem megtört és a macskaköves emelkedőn nem tudtam már tovább gyorsulni, így végül 7. helyi értem célba.
Dennis 10. helyen jött meg, a többiek pedig a mezőnnyel értek be.
Gönczy Gergő lett a legjobb magyar trikót viselő versenyző, mert napközben tudott bónusz jóváírást szerezni.
Szekszárd – Szekszárd 129km
Az előző napi nagy meleg miatt azt hittem, hogy sokkal rosszabb lesz ez a szakasz. De szerencsére nagyon jól éreztem magam a nyeregben.
Szekszárd – Őcsény- Decs – Sárpilis után értünk a körpályára, ami Várdombot – Szálkát – Bátaszéket érintette 3x, majd Szekszárdon a Kálvária kilátóban volt a befutó.
Byronak dolgoztunk a szakaszon, hogy esetleg a hegyi trikót megszerezze vagy a befutón hozzon egy dobogós helyezést. Remek csapatmunkát követően az első hegyi hajrát megnyerte, majd a másodikon 3. lett, így virtuálisan meg volt már a trikó. Míg nem az utolsó szálkai felmenetel során elszakadt 14 fő, amiben Byron is benne volt. A mezőny megtorpant, mert miden nagy csapatból volt elől ember és nem volt érdeke senkinek, hogy felérjünk rájuk.
Végül Byron a szakaszon az 5. helyet szerezte meg, illetve megnyerte a hegyi trikót is.
A mezőnyben maradt minden magyar, így Gergővel azt beszéltük, hogy addig megyünk mindketten, amíg csak tudunk… Nekem ez már sok volt a vége felé, viszont Gergő nagyon szépen tartotta magát és meg tudta tartani a legjobb magyarnak járó trikót.
Pálinkás Csaba emlékverseny – Kritérium
Egy pár órás pihenés után jött a leglátványosabb része a versenynek, az esti “lámpafényes” kritérium. Jól éreztem magam, ahhoz képest, hogy két elég nehéz szakaszon voltunk már túl addigra.
35 kört kellett megtenni Szekszárd belvárosában. Elég nehéz lenne pontosan összeszedni, hogy mikor mi történt, mert egy nagyon gyors és intenzív verseny lett végül. Sokan próbálták szökni, mint ahogy én is, de nem jártam sikerrel. Megpróbáltam a pontversenyben is részt venni, de az sem jött össze…
Végül csak utaztam a megmaradt bollyal és vártam a befutót. Mivel egyedül maradtam addigra a csapatból és a sok támadást átvenni egyedül nem volt könnyű a lábaim elfogytak.
Végül a 17. helyen gurultam át a célvonalon.