Dookola Mazowsza (UCI 2.2)

2022.07.27-30.

1. Teresin – Teresin 168 km

Az első szakasz egy 21 km-es körpályán zajlott, amiből 8 kört kellett teljesíteni.
A pálya nagy része eléggé szűk utakon volt kijelölve, ezért nagyon kellett figyelni a helyezkedésre, illetve a szél is beleszólt helyenként a verseny menetébe. A rajt előtt átbeszéltük a csapattal, hogy mikre kell majd oda figyelni a verseny során. Én ekkor jeleztem, hogy szeretnék rámenni a 3., 5. és a 7. körben a sprint hajrákra.
Sajnos nem sikerült 1-3-ba megjönni az első kettő hajrában, ezért az utolsót már elengedtem és csak a végbefutóra koncentráltam. Viszont minden csapat jó pozícióba szeretett volna lenni a cél előtt és emiatt nagy tolakodás volt a mezőnyben. Ennek az lett az eredménye, hogy 12 km-el a vége előtt egy nagy bukás volt a mezőny közepén, Karl Ádám sajnos földre került. Rózsa Balázs az első bolyban maradt, Pöll Stefan a második sorban ragadt, de az a két sor gyorsan összezárt.
Én viszont a harmadik kisebb csoportban ragadtam és nagyon lassan közeledtünk az elejéhez, nehezen, de felzárkóztunk 3 km-l a vége előtt. Balázst megkértem, hogy segítsen előre menni, mert úgy éreztem, hogy a végén még egy sprint belefér…
De sajnos 100 méterrel a vége előtt teljesen elsavasodtam és végül a 14. helyen értem célba, míg Balázs a 17. helyen gurult át a célvonalon.
Stefán a mezőnnyel érkezett, Szatmáry András és Ádi 1 percet kaptak az elejétől, míg Drijver Bertold 1:35 hátránnyal fejezte be a szakaszt.

2. Grodzisk Mazowiecki – Grodzisk Mazowiecki 173,6 km

A második szakasz is egy újabb körpályán zajlott, hasonlóan ez előző naphoz. 8 kört kellett megtenni egy 21,7 km-es pályán.
A mezőny végről rajtoltam el, de gond nélkül felértem, és elég gyorsan a mezőny elején találtam magam. Sok próbálkozás volt az elején, mindenki szökésbe akart kerülni. De a mezőny nem akart elengedni sok embert, ezért óriási tempó volt végig. Megpróbáltam rámenni az első részhajrára az időjóváírás miatt, de a nagyobb csapatok ellen nem értem sokat egyedül… Így elengedtem a sprinteket, ezek után még egy- két szökési kísérletre odatettem a kereket, de nem tudtunk eltávolodni a mezőnytől. Közben volt egy nagy tömegbukás a mezőny közepe táján és sajnálatos módon Bertold bele került. Végül a befutóra próbáltam koncentrálni, Balázs próbált segíteni a jó pozíció megtartásában. Viszont olyan nagy tolakodás volt az utolsó körforgalom előtt, hogy én elengedtem a végét.
Ádi jó pozícióban tudott maradni a végén és végül 8. helyen ért célba.
Mi a többiekkel a mezőnybe gurultunk be a célba. Végül Berti is be tudta fejezni a szakaszt 2 perc hátránnyal a bukást követően.

3. Plonsk – Plonsk 163,8 km

Meglepő módon megint körpályán zajlott a verseny, viszont most 3 nagykör és 3 városi kiskör volt az etap.
Ismét az volt a tervem, hogy szökésbe kerüljek és a sprint hajrán jóváírást gyűjtsek. De természetesen ez most se jött össze…
Közben a verseny elején elvesztettük Bertit, az előző napi bukása miatt komoly térd fájdalmai voltak és feladta a versenyt. A második körben Ádinak gyomorrontás miatt kellett félre állnia, majd később feladnia a versenyt. Ezzel elég nagy fejtörést okozva számunkra, hogy mi legyen a továbbiakban? A harmadik körben defektet kaptam a macskaköves rész legvégén, viszont mivel a mezőny ott szétszakadt és a kocsisor is messze volt így próbáltam a mezőny végén minél tovább ott maradni. Úgy 2 km után ért utol Andris, aki adott egy kereket és onnan egy elég nehéz felzárkózás kezdődött el. 25 km-el a vége előtt értem vissza, így volt egy kis időm pihenni a városi körözés előtt. Úgy éreztem, hogy van bennem annyi, hogy megpróbáljam a sprint hajrát, de sajnos csak 5. lettem. Onnan volt még két kör a befutóig és mindenki egyre idegesebb lett a mezőnyben. Óriási harcok voltak a körforgalmak előtt, hogy ki forduljon be elsőnek. Balázs ismét megpróbált segíteni, a végén viszont már nem éreztem annyira komfortosan magam a lökdösődésben és inkább biztonsági játékosként a 23. helyen értem célba.

4. Kozienice – Kozienice 165 km

Természetesen az utolsó szakasz is egy körpályán zajlott, ahol 5 kört kellett teljesíteni.
A taktikám ugyan az volt, mint az előző napokban és ugyan annyi sikerült is belőlük, semmi …
A szakasz során sokat segített Stefan és Balázs is, viszont a befutóhoz közeledve már csak Balázs maradt velem. Az utolsó 1 km-él egy elég technikás kanyar volt, ahol a nagyobb csapatok szétestek, emiatt megtorpant a mezőny eleje. Balázs viszont jelezte, hogy menjek a kerekén és az utolsó előtti jobbos kanyar előtt rákerültünk az egész mezőnyre. Onnan még nagyjából 600 méter volt vissza, óriásit tempót ment az utolsó kanyarig, ahol én rásprinteltem, hogy elsőnek kanyarodjak be. Az utolsó 250 méteren nagyot mentem, végül 75 méterrel a vége előtt kikerült egy Abloc CT -s versenyző és így végül 2. helyen értem célba.

Ezzel a csapatnak meg szereztem a második UCI dobogóját ebben az évben. Ez nekem is és a csapatnak is új erőt adott/ad a további versenyekre.