62. Tour of Malopolska (UCI 2.2)
2023.06.01-04.
Az idei szezonom nagyon rosszul indult, hiszen mindjárt a második versenyemen bukásba kerültem és eltörött a csuklóm (sajkacsont). Műtéttel gyorsabb gyógyulást jósoltak, így megcsavarozták a sajkacsontomat. Szerettem volna már korábban visszatérni a mezőnybe, de eddig nem volt rá alkalom.
Most kipróbálhatom magam, hiszen itt van a Tour of Malopolska, ami egy rövid hegyi prológgal indul.
A következő 3 napban pedig elég nehéz hegyi szakaszok vártak rám/ránk.Jó formában éreztem magam a kényszerpihenő ellenére, de ezt majd a következő napok eredménye dönti majd el, hogy így van-e…
Kraków – Prolog
2021-hez hasonlóan idén is egy 1,4 kilométeres hegyi egyenkénti időfutammal indult a verseny.
Ez nem az én terepem, így mivel egyszer már részese voltam ennek a versenynek próbáltam ugyan azt a teljesítményt kihozni magamból, mint korábban , de sajnos nem sikerült.
Nem érkeztem nagyra törő célokkal a versenyre, hiszen újra bele kell szoknom a “mezőny lüktetésébe”, így nem is zavart különösebben az elért eredményem.
Koszyce – Myślenice 150 km
Az igazat megvallva rettenetesen féltem a mezőnytől. Nem mertem közel menni senkihez, métereket hagytam ki az előttem lévőhöz képest, na és a lejtmenetekről ne is beszéljünk…
Tisztában voltam vele, hogy ilyen lesz az első pár verseny, de ez sokkal rosszabb volt… Szóval nagy levegő vétel után, meg volt a lassú rajt. Sokan próbáltak szökésbe kerülni, többek között tőlünk is Solymosi Márton (Bukta), de ő nem járt sikerrel.
Amikor végre kialakult egy pár fős szökés, a mezőny is megnyugodott és elkezdődtek az emelkedők. Az első párral még nem volt semmi gondom, viszont amint elkezdtek nagyobb tempót diktálni a csapatok egyre hátrébb és hátrébb csúsztam. Mígnem elkezdték támadni egymást az esélyesek bő 20km-el a vége előtt. Én innen saját tempóra váltottam és egy elég nagy grupettoval szépen befejeztem a szakaszt.
Wieliczka – Nowy Targ 163 km
Sikerült nagyon jól kipihennem az előző napot és ekkor már sokkal magabiztosabban álltam a rajthoz.
Valami megfordult bennem és elkapott az igazi versenyszellem.
A lassú rajtott követően, megjelentem a mezőny elején és próbálkoztam szökésbe kerülni, “próbáltam előre menekülni”. Ez sajnos nem jött össze, így beültem a mezőnybe és csak teltek a kilométerek. Míg nem elérkeztünk az utolsó hegyhez, ahol már nem éreztem valami jól magam. A mezőny is darabjaira szakadt és Orosz Gergővel egy kb. 20 fős csoporttal értünk be a célba.
Jablonka – Przehyba 140 km
Eljött a király szakasz, ahol eldőlt az összetett sorsa. Ebbe a csatába én most még nem voltam érdekelt.
Sokkal magabiztosabban közlekedtem a mezőnyben, mint az első nap. Elkezdtem feloldódni és már nem paráztam annyira.
A csapatból nagyon jó pozícióban volt Munton Byron (1:19) és Valent Márk (1:46), ezért nekik kellett mindenben segíteni. A mezőnyben egész nap nyugalom volt, csak egy 1 fős szökést kellett kontrollálni. A táv vége felé kezdett el komolyabb tempó kialakulni és itt már nagyon fontos volt a jó pozíció is. Nagyon veszélyes, szűk, éles kanyarokkal tarkított lejtmenetek voltak. Ráadásul a meredek egysávos felfeléken nagyon nehéz az embereket kikerülni.
Ameddig tudtam segítettem Byronnak és Márknak előrébb jutni, illetve mivel ismertem a pályát tudtam, hogy mikor mi várható a szakaszon és ezt jeleztem is nekik, ezen ilyenkor sok minden múlhat.
Végül Byron a 9. helyen ért célba, ezzel a csapat első TOP10 helyét megszerezve. Márk sajnos elfogyott a végére, így csak a 34. helyen ért be.
A versenyt sikeresen befejezte az egész csapat. Gergő és én is edzésnek fogtuk fel a mostani versenyt, nem voltak nagy elvárások felénk a csapat részéről a sérüléseink miatt. De megnyugtató, hogy mind a ketten elég jól mozogtunk és különben is hosszú még a szezon. Lesz lehetőségünk még megmutatni mit is tudunk.
Következő állomás a Magyar Országúti Bajnokság, június 25-én.